Translate

onsdag 1 februari 2017

Början


Den sommaren min sambo Erik och jag var nya för varandra satt han i fängelse 2 månader för vapenvägran. 
Under en helg kom hans pappa med de tre barnen, två pojkar och en flicka. 5, 7 och 9 år. De bodde hos mig och hälsade på Erik på dagarna. Vi var alla nya för varandra och väldigt nervösa. Jag hade städat hela det stora huset och möblerat om så att det passade två vuxna, tre barn och mig.
På kvällen åt vi middag tillsammans och barnen berättade i mun på varandra att de hade sparkat boll med pappa och haft väldigt roligt.
Senare skötte jag om mina hästar och lilla Sara följde med. Hon sa att hon inte alls ville hälsa på sin pappa utan vara på morfars lantställe. 
Jaha tänkte jag. Så kan det också vara. Synd om Erik. 
När vi var klara gick vi ner till de andra och satt ute en stund och pratade. Eftersom Eriks pappa också var ny för mig försökte vi trevande ”känna varandra på pulsen”.
Så småningom var det läggdags och vi samlades alla i barnens rum där farfar läste ur Bröderna Lejonhjärta. 
Helt utpumpad kunde jag dra mig tillbaka lite senare. Jag funderade igenom dagen och kunde konstatera att jag var nöjd med min insats.
Nästa dag åkte farfar och barnen direkt hem efter att hälsat på Erik några timmar. När vi pratades vid på kvällen var han nöjd och glad över barnens besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar