Translate

torsdag 8 mars 2018

Söndag andra veckan i oktober



Erik ringde Lena som fick ett ordentligt vredesutbrott som väntat. Hon gick inte med på att barnen skulle flytta till oss.
På måndagen stanna Erik hemma med barnen.  Jag for till jobbet som vanligt.
På förmiddagen ringde han till rektorn på skolan som låg i byn fyra kilometer från Karintorp.
Erik sa som det var att hans barn kommit på en vanlig helgvistelse och inte ville åka hem. Han kom överens med rektorn om att barnen kunde börja skolan redan nästa dag.
När jag ringde hem på eftermiddagen fick jag veta att Lena hade ringt och sagt att hon ville att barnen skulle åka hem. När Erik sa nej sa Lena att hon tänkte komma till Karintorp och själv prata med barnen. Erik hade sagt att det var bra om hon kom så att de fick prata igenom situationen i lugn och ro.
Erik och jag pratade också om bekymret med att barnen inte hade ombyten eller lämpliga kläder för årstiden. Oktober hade blivit väldigt kall de senaste dagarna. Jag ringde min svägerska Elisabet i Stockholm och berättade vad som hänt. Hon sa att det fanns kläder kvar sedan deras barn var yngre. Hon erbjöd sig att packa ihop det som var lämpligt och så skulle hon och Petter min bror komma till oss nästa helg. Jätteskönt tyckte jag. Men det var ju några dagar till dess. Så jag köpte ett ombyte till alla tre på vägen hem från jobbet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar